Slöa dagar

Det känns som att kroppen håller på och laddar. Jag har inga problem att sova på dagarna en timme då och då. Det är skönt. Men dagarna går i slow motion nu.

Idag gick jag upp sju. Åt halva den frukost jag brukar (det får inte plats lika mycket i magen längre). Läste tidningen. Gick och la mig igen och sov drygt en timme. Gick upp, åt resten av frukosten. Sen tvingade jag mig att piggna till lite: dammsög, dammade, lagade storkok med chili sin carne. Åt lunch. Gick och la mig på soffan och läste. Somnade. Vaknade en timme senare. Sen kom Frode hem och vi gick ner på stan för lite ärenden.

Nu är vi hemma och har ätit middag och jag skulle kunna somna om jag la mig ner. Hur mycket sömn kan kroppen behöva egentligen? Eller är det ett (omedvetet) sätt att försöka få tiden att gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0