Måndagslistan

Idag, måndag, är jag glad för:

- Det börjar märkas, och kännas, att vi går mot ljusare tider nu.
- Mitt hår är nytonat och glänser så fint. :-)
- Vecka 27 imorgon! "99 days remain" säger min gravidapp på telefonen.
- Mamma kommer och hälsar på nu på lördag.
- Jag har äntligen kommit mig för med att boka en tid hos tandläkaren och ska dit imorgon. Konstig sak att vara glad över kanske, men det känns bra att få det gjort.
- Vi fick ok från hyresvärden att ta bort badkaret. Det betyder mer utrymme i vårt ganska lilla badrum. Vi kommer få plats med både skötbord och en hylla att förvara grejer i.


Idén med måndagslista hittade jag hos Jakeline.


30 januari 2011

Söndag så.
Vi kom hem halv tolv inatt från J och S som bjöd på mat. F blev lite småslirig och jag kände mig tråkig som var trött och ville bryta upp. Jag skulle ju orka köra hem också. Satt mest och blinkade och gäspade sista timmen kändes det som. Inte särskilt trevligt. Men så pratades det mest jobb också, eftersom de andra tre jobbar inom samma bransch. Blir lätt så.

Nu ska vi fylla termosen med kaffe och gå mot Oset och Naturens hus medan det är ljust ute.

Såhär såg det ut imorse när jag gick upp.

Morgon
Köksfönster. Fin himmel. (Skitiga fönster. :-))

Brända mandlar, donuts och dammsugarpåsar

Vi är överens om att Hindersmässan inte är något för oss och att vi klarar oss utan att trängas med barnvagnar på liknande tillställningar. Men det luktar gott på sina ställen och solen värmer faktiskt lite lite, och F är nära att lägga 800 på en lusekofta. Men han kommer till sans och vi går och tränger oss ner bland alla andra lördagslunchhungriga på Java istället, möter upp Lisa, Anders och deras Lova där. Mycket trevligt!

Good morning sunshine

Vaknar till liv efter en lång och behövlig natts sömn. Gick och la mig före tio igår och vaknade halv nio. Sköönt. Men det har varit en aktiv natt må jag säga. Har flygit och åkt båt och tåg och sprungit i storstäder och kört bil på snöiga grusvägar och jag vet inte vad.

Lördag morgon
Kaffe och fejjan.

Bättre idag

Idag var en bättre dag. Jag var två hekto piggare och det syntes tydligen eftersom min granne på kontoret kommenterade det direkt på morgonen. Gillar inte riktigt att det syns så tydligt på mig när jag är trött. Det sätter liksom ribban för hela dagen om någon som första kommentar på morgonen säger "Oj, idag är du trött".

Här kommer en dagens.
Musik Hard believer - First Aid Kit
Middag Ugnspannkaka, vegobacon, jordgubbar
Formkurva Uppåt framåt
Bild Kulan:

Kulan


Imorgon är det fredag! Lycka!


I could sleep for a thousand years

Åh kära, vad trött jag är idag. Var nästan gråtfärdig när jag kom hem från jobbet. Och blev ännu mer när jag påmindes om kaoset i köket. Vi fick ju en tråkig överraskning igår när det visade sig att grannen hade avloppsläcka och de var tvungna att riva ur halva vårt skafferi. Tack och lov var de snabba och fixade nya hyllor redan idag. Men de hade inte precis städat efter sig och skafferiinnehållet upptog halva köket. Som ju inte är världens största kök precis.

Hur som helst. Efter en gemensam kraftansträngning hade vi ett finare och mer ordnat kök än någonsin (nåja). Och efter detta är jag definitivt värd att inte lämna soffan förrän jag lämnar den för sängen. Vilket nog inte blir inom en särskilt avlägsen framtid...

Högst upp på önskelistan just nu:
Semester. Tre-fyra veckor. Helst en jäkla massa sol också.

Premiär: Mobiluppdatering

Provar att göra ett inlägg via telefonen. Ok, verkar funka! :-) Inte så smidigt kanske, och det verkar vara kört att få med bilder eller textformateringar. Men det går. Onsdag idag alltså och för tredje natten i rad har det varit sånt bus i magen så jag knappt kunnat sova. Vad gör h*n därinne? Igår såg även F hur magen hoppade till när det sparkades och bökades och jag låg på rygg i sängen. Han kallar magen för Nils eller Nisse nu, jag håller fast vid Räkan. Skulle ge nästan vad som helst för att kunna ha ett litet kikhål och se vad det pysslas med i magen. Blir så nyfiken av alla olika rörelser som kommit nu på senare tid.

Lillräkans garderob

Rensade ur en av mina egna lådor idag och sammanställde vad som hittills inhandlats till Räkan i form av kläder. La upp de små minikläderna i olika kombinationer medan F skrattade åt min entusiasm.

Under uppbyggnad

Det här trodde jag aldrig. Jag är vilse i preggobubblan nu. Och det är häärligt!

Frågorna och svaren

1.HUR GAMMAL ÄR DU OM FEM ÅR?
34, snart 35


2. VEM TILLBRINGADE DU MINST 2 TIMMAR MED IDAG?
Min karl. Några trevliga damer på preggofika.


3. HUR LÅNG ÄR DU?
1.70


4. VILKEN ÄR DEN SENASTE FILMEN DU SETT?
Det minns jag inte, men Paranormal activity var inte så längesen. Den var inte så läskig alls som man hört. Tur det. Klarar inte läskiga filmer.


5. VEM RINGDE DU SENAST?
Min karl


6. VEM RINGDE DIG SENAST?
Min karl


7. HUR STOD DET I SENASTE SMS:ET DU FICK?
Åh mysig dag!! Så du menar 2 veckor efter? (...)


8. FÖREDRAR DU ATT RINGA ELLER SKICKA SMS?
Sms är nog min grej

9. ÄR DINA FÖRÄLDRAR GIFTA ELLER SKILDA?
Skilda. Fast de var aldrig gifta.


10. NÄR SÅG DU SENAST DIN MAMMA?
Två veckor sedan när vi drog till Dalom över trettonhelgen.


11. VILKEN ÖGONFÄRG HAR DU?
Blå


12. NÄR VAKNADE DU IDAG?
Tio i åtta


13. VILKEN ÄR DIN FAVORITJULSÅNG?
Adams julsång


14. VILKEN ÄR DIN FAVORITPLATS?
Nästan var som helst när jag är i gott mod och sällskap


15. VILKEN PLATS FÖREDRAR DU MINST?
Just nu trottoarerna här ute med skitig snö och hundbajs på


16. VAR TROR DU ATT DU BEFINNER DIG OM TIO ÅR?
I ett hus en liten bit utanför den här staden


17. VAD SKRÄMDE DIG OM NATTEN SOM BARN?
Allt läskigt som kunde gömma sig under sängen eller i garderoberna eller i hallen utanför rummet.


18. VAD FICK DIG ATT VERKLIGEN SKRATTA SENAST?
AFV


19 . HUR STOR ÄR DIN SÄNG?
Minst 180


20. HAR DU STATIONÄR ELLER BÄRBAR DATOR?
Ja!


Bara en början

Alla gör det ju. Nu gör jag det också.

 

 

 


RSS 2.0