EXTRA EXTRA EXTRA

Just i detta nu sover Elsa för första gången mer än fem minuter i sin egen säng. För att vara exakt har hon sovit 67 minuter i spjälsängen. Hon somnade i famnen efter ett mål mat och jag lade ner henne och bullade upp med täcken och filtar runt om för att göra det riktigt trångt och mysigt. Efter tio minuter hade hon spottat ut nappen och sen dess har hon bara sovit helt lugnt där inne i sovrummet.

Det är ju helt fantastiskt. Vi ska prova lägga ner henne inatt också, vår lilla känguruunge. För det är inte lätt att själv sova med en Elsa liggandes på magen/bröstet. Det är där hon helst velat vara nämligen.

På denna timme har jag och F lyckats äta en middag SAMTIDIGT. Jag har även hunnit handtvätta lite smågrejer och plocka undan här hemma och diverse annat, t ex skrivit det här. Man är effektiv som nybliven förälder. (Alltså min syn på tid har helt och hållet ändrats sedan Elsa kom, så mycket värde som kan finnas i tio minuters duschande i lugn och ro visste jag inte kunde finnas.)

Jepp, det var vad som är på löpet på Kilsgatan just nu. :)




Kommentarer
Postat av: Susanna

Precis samma här! Just nu ligger lille H och sover i sin säng för första gången. Han har totalvägrat vid alla tidigare försök..

2011-05-22 @ 22:15:41
URL: http://menvisst.wordpress.com
Postat av: Karin

Roligt att läsa:-).. och få en inblick i vad som väntar i oktober! hihi.Och jäklar vad söt hon är.

2011-05-24 @ 11:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0