Om väntans tider

Det jobbigaste just nu är sömnen. Eller svårigheterna med sömnen. Jag har ju sånthäringa RLS - restless legs - som det kallas, även i vanliga fall, men graviditeten har gjort den mycket värre. Jag blir snart galen av det här krypet i benen om kvällarna och nätterna. För ett tag sedan ringde jag sömnenheten på USÖ och rådfrågade om den behandling mamma fått för sitt benkryp, men de ville (inte särskilt förvånande) inte ge den under graviditeten utan bad mig återkomma efter förlossningen. Så jag experimenterar med ispåsar, benen högt och magnesiumtabletter så länge.

Förutom myrkrypningarna är det inte längre särskilt bekvämt att ligga ner. Jag måste byta ställning oftare för att inte få ont i magen eller bli illamående, och jag kan inte vända på mig utan att vakna eftersom fogarna gör som ondast vid vändning. Pust och stön. Känner mig som en flodhäst när jag ligger ner.

Nåja. Nu har jag klagat nog för idag. :-)
På det stora hela tycker jag nog att jag varit skonad från jobbiga krämpor och har mått rätt bra som gravid. Nu är det bara sista sju veckorna kvar (...plus minus ett par veckor - shit, om bara fyra veckor räknas räkan som färdigbakad och skulle kunna komma utan att vara "för tidigt född", fyra veckor!).

Kommentarer
Postat av: Mia

Du verkar vara helt grym på att vara gravid! Tycker att du är hur cool som helst och så himla positiv och ognällig. Hejja dig! Skumt att du snart har en kiddo, men skoj!

2011-03-22 @ 15:19:40
URL: http://mmiiaa.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh tack Mia, snällt sagt :-)

Jag vet! Det är helskumt! Kan inte fatta det själv. Jag vet inte ens hur man byter en blöja!

2011-03-24 @ 10:26:40
URL: http://ordagrann.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0