Sömnlös

Natten var hemsk. Och fastän jag var trött gick det inte att sova för det där förb*nnade krypet i benen. Det kan göra en galen. Pendlade flera gånger mellan sängen och soffan, och var det inte myrorna i benen så var det kissnödigheten som väckte mig. Vid halv tre var jag så trött och tyckte så synd om mig själv att jag grinade en skvätt.

Men jag har ändå tur för idag är min lediga dag den här veckan. Skönt det. Hade inte klarat av att jobba idag.

Jag har i alla fall tagit mig upp och varit till barnmorskan nu på morgonen. Det var inte min vanliga BM som tog emot utan en annan. Varken jag eller hon visste varför, men hur som helst var hon trevlig. Allt såg fint ut. Samma stabila blodtryck, samma galopperande bebishjärta (150 bpm), fortfarande på kurvan på SF-måttet och ingen äggvita eller annat avvikande. Jag frågade när hon kände på magen om hon trodde att jag hade rätt i hur räkan ligger och det verkade vara precis så som jag föreställt mig. Rumpan vid högra sidan om min navel, huvudet är nedåt, och fötterna på min vänstra sida. Och så grejas det med händerna nedåt i höjd med huvudet.

Igår påbörjades flyttpackningen och vi var förvånande effektiva i några timmar. Hux flux stod det svarta plastsäckar en masse i vardagsrummet, prydligt märkta med innehållsförteckning och i hallen står kartongerna staplade längs väggen. Jag var helt slut igår kväll och hade ont på varierande ställen (under fotsulorna, i ena skinkan, i ryggslutet), så det har väl bidragit till min utmattning efter sömnlösa natten.

Nu ska jag se om jag kan sova lite och sen ska jag kanske äta glass, för det är jag faktiskt värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0