Sista natten på Nygatan

Fem timmar kvar innan klockan ringer. Än hinner jag ju sova lite. Om bara kroppen kunde lyda. Sängen som var så skön och sovvänlig natten till idag är det inte alls nu. Och huvudet är fyllt av flytt och bebis och allt annat mellan himmel och jord. Om bara inte soffan var isärplockad, då kunde jag försöka läsa mig till sömns.

Snart börjar folk dra sig hemåt från krogarna i stan. Eller hur var det, har de öppet till tre numer? Jag är så långt från utekväll jag någonsin varit känns det som. Här har man redan försökt sova i tre och en halv timme. Ska göra ett försök snart igen. Provar att yoga lite först som bot mot sömnlöshet. Det kanske kan hjälpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0