Friday I'm in love

Det var ingen trevlig överraskning i morse att det låg en decimeter snö ute och att det fortfarande spösnöade från himlen. Men det var fredag och då har man (jag) lite mer överseende med vädrets nycker och andra vardagliga små irritationsmoment.

Arbetsdagen gick ovanligt snabbt och när jag kom hem påmindes jag om att jag har världens bästa man i mitt liv som hade fixat och donat i lägenheten under dagen. Han är strukturerad och flitig min käre sambo. Det var rensat och urstädat i garderober och, så gott det gick, undanröjt och fixat i kaoset.

Nu är det kväller och vi har kommit hem från en tur till Marieberg där vi hittade ett vardagsrumbord på EM som vi ska köpa. Bordet vi har nu blir för stort för nya vardagsrummet och passar egentligen inte alls till soffan. Men nu har vi hittat ett kvadratiskt och frågan är bara om vitt eller ek. Säljaren nickade menande mot magen och sa att jo vitt är ju fint men ek står ju sig bättre och tål mer. Ek kostade också tusenlappen mer...
Men det blir nog ek-färgat. Jag vet inte om det är den här shabby chic-trenden eller vad det är, men något ger mig lite småallergiska reaktioner mot för mycket vitt.

Jaja. Nog om inredning.

Det har varit ovanligt lugnt i magen både igår och idag och jag började bli lite smånojig. Har puttat och buffat på magen ibland utan några "svar" och det har gjort att jag gått och känt efter typ hela dagen efter rörelser. Det har inte varit alldeles stillsamt, men rörelserna har varit så diffusa och inte alls lika frekventa som t ex i början av veckan. Men nu fram mot kvällen har det varit liv och rörelse igen så jag antar att räkan hade ett par slö-dagar bara. Och det kan man väl inte förneka henom. Känns bra att känna och se den lilla kroppen greja där inne igen. Men jag får kanske vänja mig vid mindre rörelse nu när det börjar bli ont om plats. Kanske de också sover mer nu när de börjar växa till sig?

Nu blir det fredagsmys med glass. GB Gräddglass med lakritsrippel och/eller chokladkross. Har inte bestämt mig för vilken än. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0