Flytten

Nu är man Västerbo. Tillbaka i det väderstreck jag började som örebroare för sisådär sju år sedan.

Flytten var en pärs måste jag säga. När vi kom hit och skulle börja bära upp våra saker visade det sig att de som vi bytte lägenhet med inte hade flyttstädat. Vi hade kommit överens med dom om att lämna fönstren och golven (som ju blir skitiga ändå vid själva flyttandet), men de hade verkligen inte lyft ett finger för att göra rent här. Det verkade som om de hade kommit på på morgonen att de visst skulle flytta då de sprang runt som yra höns och höll på att montera isär möbler och packa grejer i farten under flyttandet. Dessutom hade de hela släkten med verkade det som och småbarn sprang runt och var i vägen hela tiden. Man kan ju tro att de som hade tre bilar med flak/andra lastutrymmen och var så pass många skulle klara av sina grejer rätt snabbt, men det konstiga var att vi som bara var tre-fyra pers som bar och bara hade EN liten lastbil var klara innan dom och behövde åka färre vändor. Alla kan väl inte vara organiserade och bra på att planera men herregud, de var ju säkert tio-tolv pers förutom barnen (som inte var deras egna så jag förstår inte vad de skulle vara med och vara i vägen för) och någon borde väl ha lite förmåga att organisera. Men ju fler kockar kanske...

Nåja, nu är allt flyttat i alla fall, och vi har fått flyttstäda två gånger. Eftersom det var ett byte har vi inte direkt något att sätta emot - besiktningen gjordes innan flyttdagen och innefattade inte städning eftersom vi skulle komma överens själva. Men efter lite bråk och sura sms skickade fram och tillbaka fick vi i alla fall diskmaskinen som vi köpte av dom lite billigare som plåster på såren. För det var inte bara lite skit i hörnen, det var riktiga lortgrisar de som bodde här...

Men. Det är underbart att flytten är gjord nu. Igår grejade vi och städade hela dagen och vi har fått i ordning ganska bra ändå tycker jag, för att vara på så kort tid. Som alltid när man flyttar kommer man på saker som behöver köpas nya, så det blir en tur till Ikea och andra ställen om någon dag. Idag är ju jag ledig, men efter en slitig helg och tre timmars sömn inatt orkar jag inte så mycket mer än att plocka med lite smågrejer. Nu ska jag lägga mig på spikmattan ett tag och förhoppningsvis sova lite middag. Återkommer med lite bilder från helgen så snart vi fått igång bredbandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0