Utvecklingen

Så mycket som händer på bara en vecka.

Nu är Elsa mer tillfreds med att ligga i vagnen. Igår gick vi en timmes promenad hon och jag, och hon somnade nästan så fort vi kom ut, sov hela prommen, och sov sedan ett tag sedan vagnen stannat och var inne i lägenheten. Så skönt! Men vi har fortfarande selen med i vagnen utifall att. Det skadar ju liksom inte.

En annan sak är att hon plötsligt kan somna utan att hon är i famnen eller att man aktivt försöker söva henne. Ett par tre gånger har hon nu somnat helt på egen hand. Företrädelsevis i sin babysitter, men igår även när jag lade ner henne på mage i babygymet.

Och imorse trodde jag att hon som vanligt var trött på att ligga i sovrummet vid åtta-tiden efter amningen men tji fick jag, för den rackarn somnade om. Så jag gick upp och duschade medan min dotter tog sovmorgon!

Ytterligare en grej som ändrats senaste dagarna är att hon äter snabbare och mer sällan. Hon måste väl helt enkelt ha fått in tekniken.

Och en sak till: hon har fått mer koll på sina händer och för dem hela tiden till munnen. Tidigare tror jag mest att det var en slump när hon råkade få sugtag om sina knogar eller nåt finger, men nu verkar det vara mer medvetet.

Fascinerande hur mycket som händer hela tiden. Fortsättning lär följa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0