Uppåt

Åh! Två nätter som börjat med en fyra timmars sömn innan lillan vaknat för att äta. Härligt! Hoppas det är en vana som är här för att stanna. Nästa sovperiod varar visserligen bara 1,5 timmar, men ändå! Fyra timmars sammanhängande vila är vi (= jag, F sover i gästrummet på vardagarna numer) inte bortskämda med.

Känner mig riktigt uppåt. Elsa sover i sjalen. Älskar sjal! Den ÄR varm, selen är ju bättre så sett. Men jag tycker att det är så mycket bekvämare med sjalen än selen som jag får ont i axlarna av efter ett tag. Jag har beställt en svalare sjalvariant, Aldoria Bambu Soft heter den, från www.mammabarn.se nu. Hoppas den kommer snart. Den vi har nu är en Tricot Slen som jag fick ärva/låna av min kära moster.

Igår var vi på fika med sju stycken(!) andra mammor och bebisar. Elsa var färskast av bebbarna, och jag som tyckt hon blivit stor fick lite perspektiv. Hon är fortfarande rätt tiny ändå, min unge :-) Elsa var inte särskilt sällskaplig dock utan sov när vi kom dit, vaknade för att äta, och somnade sen igen, hehe. Hon sover gott när det är lite liv och rörelse omkring henne.

---

Vi spenderar mycket tid i köket nu för tiden, lillgrodan och jag.
Här är lite bilder från lägenhetens hjärta.



Blommor på micron. Vi fick en stor bukett från jobbet när vi var där förra veckan. På buketten satt en liten nalle från Bukowski.



Ibland tränas det lite i gymmet. Elsa är inte så himla intresserad av sakerna som hänger ner från bågen än, men tränar sina muskler gör hon absolut. Sprattel sprattel. Och ibland kläcker hon ur ett aaaah eller ggäääh.



Min kosthållning just nu sammanfattas bäst snabbt och relativt nyttigt. Lunchen ovan SER inte fräsch ut, och låter säkert inte så mysigt, men det var helt okej. Faktiskt. En burk makrill i tomatsås, lite bulgur, keso, en tomat och lite solroskärnor utgjorde en slafsig "sallad".


Nu ska jag försöka hinna städa och plocka lite innan lillan vaknar.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Keso och makrill är ju så himla gott. Pannkakor och keso är också en höjdare!

2011-06-22 @ 20:57:58
URL: http://menvisst.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0