Helgen

I lördags tog vi först en promenad ner på stan (eller upp på stan? ner? vad säger man?). Elsa var vaken när vi la ner henne i vagnen, men - surprise! - hon accepterade det och låg bara och tittade hela vägen ner och även ett par ärenden hanns med när ungen låg i vagnen. Någonstans vid Åhlénsbesöket började hon tröttna och vi stoppade ner henne i selen. Då somnade hon som vanligt nästan på  en gång. Tjugo minuter senare smög vi ner henne i vagnen igen och hon sov tills vi kom hem.

Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Marie och Emil för grill och mys. På vägen dit skulle vi passa på att lämna Frodes firmabil på stället som skulle tona rutorna på vår bil igår (så att F kunde ta sig tillbaka med firmabilen när vanliga bilen lämnats). Så det innebar att jag var "tvungen" att köra nya bilen själv med Elsa i. Mycket bra! Så har man det gjort. Jag har varit lite nojig för det (dels för att det är en bil jag är ovan vid, dels för att Elsa ska börja bli orolig och gråta och jag inte ska kunna göra något på en gång eftersom hon sitter i baksätet) och är alltid bekväm och låter F köra när vi ska någonstans. Hur som helst tror jag att jag gillar den här bilen bättre än mercan som vi sålde. Kändes helt bekvämt att köra. Bra det.

På kvällen åts det en jäklans massa mat och sedan en himlans massa glass, maränger, chokladsås, banan, melon. Oj oj oj. Hade ont i magen på vägen hem. Proppad. Elsa åt också mängder som brukligt om kvällen. Och vi fick passa in en mellan-målen-lucka och skynda oss iväg hem då.
Snart snart eller när som helst är det dags för M och E... kanske de föder barn i detta nu? Jag har gissat på onsdag.

Igår fick vi besök från Karlskoga av Dan och Pernilla med 4-årige Olle och 6-årige Hugo. Olle ville klappa och pussa på Elsa, sött. Men när han nös rakt på henne tyckte inte den här ömma modern att det var så sött.
Det var trevligt med besök men när de åkt kände jag liksom att luften gick ur. Hade inte ätit något egentligen sedan frukost och hade inte heller varit ute på hela dagen. Men efter middag och en liten promenad i ett av villakvarteren här omkring (ett högt skattat nöje nu - titta in i andras trädgårdar, favorisera hustyper, drömma drömma drömma) kändes det ok. 

Just ja, innan besöket igår pysslade vi och gjorde avtryck i gips av Elsas händer. Ska måla en ram och sätta in det i idag om jag hinner. Bild kommer nog.



Ett gott morgonhumör har hon i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är såå roligt att följa er här på bloggen! Hon är så söt lilla Elsa. Hoppas vi ses på P&L! Kramar.

2011-06-21 @ 18:52:58
Postat av: Lena

Roligt att du är här och läser :-) Klart vi ses på P&L! Kram

2011-06-22 @ 13:53:43
URL: http://ordagrann.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0