Viktigt - oviktigt

Barnet sover. Mamman äter glass och dricker kaffe.

Det här med vikten. Jag gick upp 20 kg under graviditeten. 15 av dessa bara rann av mig de två-tre första veckorna. Helt otroligt faktiskt. Utan minsta ansträngning bara tickade kilona neråt. Och ändå var jag inte särskilt vattensvullen i slutet av graviditeten - det mesta var nog fett(?) Men nu, nu har jag stått stadigt på 66 kg en tid. Det vill säga fem kilo mer än för exakt ett år sedan.

Men jag har inte så bråttom. Extrakilona försvinner säkert tids nog. Och om amningen fortsätter att fungera bra så hoppas jag att den hjälper till lite på vägen. Och så ska jag ju börja motionera så smått snart också. Det ordnar sig. Hitintills har jag känt mig märkligt avslappnad i förhållande till min nya kropp. På sätt och vis tycker jag mycket mer om den nu. Lite klyschigt kanske, men faktiskt - den har burit det där lilla livet och liksom, ja, det är ju rätt fantastiskt.

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0