Slapparsöndag

Ingen i vår familj är i direkt toppform och då är det nästan skönt med regnet som slår mot balkongräcket ute och molnen som inte ser ut att skingras än på många timmar.

Förkylningskrassliga är jag och F. Dessutom sov jag helt kasst. Inte på grund av lilla tjejen - hon sov som en prinsessa - utan på grund av värmen och förkylningsnäsan. Elsa verkar inte heller på topp; är inte nöjd många minuter på egen hand i babysittern utan vill upp i famnen eller vill äta fast bara lite sedan dåsar hon till. Nu somnade hon nyss i sjalen. (Är det kanske utvecklingssprång nr 2?)

Apropå sömn. Inatt sov Elsa för första gången i sin egen säng. För henne var det ingen större skillnad eftersom jag bara flyttade över det egenfixade babynestet jag gjort av ett spjälsängstäcke och två hoprullade handdukar under varje sida som hon sovit i de senaste i alla fall tre veckorna. Spjälsängens ena sida tog vi bort och ställde den jämte min sida sängen. Och som hon sov! Redan vid 21 hade hon slocknat i sjalen och det var på chansning jag lade ner henne i sängen, trodde nog hon skulle vakna efter någon timme och äta igen som hon brukar på kvällen. Men hon sov fram till fyra-snåret, åt, och somnade om till 8.30. Lilla sömntutan.

Ja, idag blir det slappt. Vi surfar hemnet, dividerar fram och tillbaka, drömmer, planerar.
På tisdag ska vi till banken.
Kanske kommer vi bli Kumla-bor inom en inte så avlägsen framtid. Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0