Lördagen

Det var en intensiv men väldigt trevlig dag igår.

På förmiddagen åkte vi till Karlskoga. Först till Frodes mamma där vi hämtade spjälsäng och en hel säck med täcken, lakan, påslakan, örngott och filtar till sängen. Det ska tvättas och sen får vi gå igenom vad vi behöver och vill ha. Tur vi hade takbox för sängbotten gick inte in i bagageluckan. Hade ju varit typiskt om vi nu äntligen var där och så fick vi inte med sängen för att den inte gick in i bilen. Som jag har väntat på att hämta den där himla sängen!

Sen tog vi vägen förbi Frodes systers hus och kollade in bilbarnstol och bebisstol till köket. Bilbarnstolen behöver vi ju inte första tiden eftersom man ska ha ett sånt där babyskydd då, men bra att veta att det finns. Nästa tur gick till pappan där även systerbarnen på tre och fem år befann sig, söta Mie och Casper.


Fikade på semmeltårta som vi hade med.

Mie var väldigt fascinerad av min mage efter att vi sagt att det var en bebis där i. Hon klappade på magen och såg så fundersam ut. När den kommer ut vill hon klappa på den sa hon.

Sen byggde vi lite lego.



Och Casper tog en bild på mig.



Efter det besöket åkte vi vidare till kompisar till Frode. Först hem till A och R med småbarn, sen vidare till D och P också med små, men inte lika små, barn. De hade ställt fram en massa grejer de ville bli av med - spjälsäng, babyskydd, babysitter... - tyvärr hade vi ju redan fixat det mesta av de sakerna. Men deras vägghängda skötbord vill vi nog köpa. Verkar smidigt med ett sånt man kan fälla upp när man har brist på utrymme.

Ja. Och sen.
Hem fort och lasta ur bilen för att byta om och traska upp på Karishma där vi mötte upp tre andra stormagade par. Mycket trevligt att träffas med respektive också, tidigare har vi ju bara setts vi tjejer. Kul att få ansikten på namnen man hört och roligt för F att träffa några av de jag pratar om från fikaträffarna.
Jag springer tydligen på Karishma var och varannan dag nuförti'n. Skönt att ha så nära till min favoritrestaurang.

Härlig dag igår med alldeles blå himmel och kallt. Det ser ungefär likadant ut nu när man tittar ut så vi ska ta på oss varmskorna och gå ut lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0