Lördag

Idag kom mor hit på besök över dagen. Vi fikade, åt lunch och fikade igen. Däremellan gick vi i affärer. Trevligt, men oj så slö jag blev. Har vilat i soffan en timme nu och börjar kvickna till lite. Har de sista dagarna fått mycket sammandragningar. Magen blir som en stenhård boll då och då, utan att jag egentligen inte gör något speciellt. Jag trodde att man fick såna om man ansträngde sig, men jag får det ju när jag ligger i sängen eller när som helst. Hmm. Ska fråga barnmorskan nästa gång varför det blir så och om det är något att bry sig om. Det gör ju inte ont eller så, mest bara lite obehagligt tycker jag.

Jag fyller visst 30 om ungefär en månad. Det har jag inte funderat så mycket på. Inte för att jag brukar fira födelsedagar så himla mycket annars.. Men 30... Det känns som att det förväntas av en att man ska dra till med storfest då, jag vet inte. Jag har i alla fall en ursäkt att inte göra det den här gången. Kanske det blir fest när jag fyller 31 i stället. För jag vill kunna dricka vin på min fest.

Musik: I wanna be in your gang - Deportees


Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej!

Fick din bloggadress av min kära syster....gillar att läsa bloggar! :)

Tänkte bara säga att jag oxå hade mkt sammandragningar ganska tidigt i graviditeten och det var normalt enl BM, så länge de inte gjorde ont. Fick mina oftast vid ansträngning dock. Fyllde ju oxå 30 i somras då jag var gravid och vi hoppade över festen...tänkte ta den i år istället!



//Anna (Karins syster!)

2011-02-05 @ 18:32:18
Postat av: Lena

Hej Anna! Skönt att höra att det verkar vara normalt med sammandragningar tidigt. De gör ju inte ont, så det är nog ingen fara alls.

Just ja, du fick också fylla 30 under graviditeten. Perfekt ålder ;) Hoppas allt är bra med dig och familjen!

2011-02-05 @ 23:53:33
URL: http://ordagrann.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0