Insomnia

På önskelistan just nu:
En god natts sömn.

Nä, det går inge bra det här sovandet. Det verkar vara vanligt med sömnproblem i slutet av graviditeten. Dels för att man sover lättare, att kroppen "ställer om sig" för att vakna fort när bebisen skriker, dels för att det är svårt över huvud taget att ligga ner på något behagligt sätt. Och krypet i benen då, men det får långt ifrån alla som är på tjocken.

Räkan har upptäckt nya sidor av magen och jag känner sedan igår fötterna tjongandes in i min högra sida. Ibland känns det lite som att någon nyper mig i sidan sådär lustigt så man hoppar till. Då kan jag möta små fossingar om jag trycker handen där. Så häftigt. Så konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0