Hej försommar

Igår blev jag nästan chockad när jag kom ut från de svala kontorslokalerna på eftermiddagen. Det var ju tusan sommarvärme ute. Folk gick i t-shirt och shorts, alla hade solglasögon och uteserveringarna på Stortorget var så gott som fulla. Hjälp, vad fort det här gick då. Och jag skulle promenera ända till Trumpetaregatan eftersom K skulle bjuda på middag. Lyxigt. Det gick långsamt, och en gång stannade jag till vid en oas (läs skugga) och låtsades pillra med telefonen bara för att hämta andan lite och kyla av mig. Jag är verkligen jättevarm som gravid jämfört med i vanliga fall då jag är en fryslort som alltid har kalla händer och fötter.

Nåja, jag kom fram i alla fall, och blev bjuden på god mat, trevligt sällskap och fick ett jättefint halsband i sen 30-årspresent (tack Karin!).

När jag kom hem hade F fått ett städryck och skrubbade ugnen samtidigt som det tvättades duschdraperi och badrumsmatta och dammsugaren stod framme. Jag borde kanske vara borta oftare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0