Glad påsk

Igår, skärtorsdag, arbetade jag min sista dag på länge. Kändes konstigt. Men skönt.

Mor och Åke kom hit vid tre-tiden. Vi fixade lite påskmiddag.



Mat!



Sol och somrig mat. Jag drack alkoholfri öl. Gott var det.

Dagen idag har gjort skäl för sitt namn. Tycker att det varit en ovanligt lång fredag, och än är den inte slut.
Det gjorde väl sitt till att jag hade svårt att sova och gick upp någon timme före de andra. Satt och bråkade med virkningen som jag inte verkar ha någon fallenhet för precis :-)

Innan mor och Åke for vidare till Kopparberg så hann vi ta en tur till Rynningeviken. Gick en sväng vid vattnet och tittade på fåglar och såg en hermelin för första gången i mitt liv. Den var vit och hade ett pyttigt sött litet nyfiket huvud som stack upp bland löven.



Såhär såg den ut ungefär. Men den var omöjlig att fånga på bild så den här bilden snodde jag från en Google-sökning.



Jag sov en stund när vi kom hem och sen gick vi ut igen och gick runt lite planlöst och satt på parkbänkar och kände på värmen. Sen blev vi lite småhungriga och hamnade på Pizzeria Nobel. Marcus, som bor nästan granne med stället, kom ner och sällskapade. Pojkarna drack öl och jag hällde i mig vatten. Hur skönt som helst att bara sitta där i solen.

Väl hemma såg jag att de där två timmarna i gassande gjorde avtryck.



Såhär känslig brukar inte ens jag vara, hur vit jag än är. Det måste vara hormonerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0