Annandag och imorrn börjar andra dagar

Jaha. Sista kvällen på påskhelgen och imorgon börjar därmed min ledighet.

Påsken har varit både intensiv och seg på samma gång, hur nu det är möjligt. Vi har haft besök av familj och vi har besökt familj. Nu senast i eftermiddags då vi var i Karlskoga hos F's pappa, dit även F's syster med barn och ny pojkvän kom. Mellan familjebesök har vi grejat hemma, åkt förbi hus till salu och drömt, varit mycket ute, promenerat eller suttit i solen, och ätit påskgodis.

Nu, de här dagarna som är kvar tills räkan bestämmer sig för att komma ut, tänkte jag försöka strukturera upp något sånär. En promenad på morgonen är nog en bra start på dagen, oavsett prommetakt (antagligen rätt långsam) eller distans (kortdistans). Sen ska jag försöka uträtta några grejer varje dag, roliga eller tråkiga saker, bara någon uppgift liksom. Annars är det nog lätt hänt att det känns som en enda lång seg väntan.

Tillexempel imorgon, då är planen följande:

Upp och hoppa (inkl frukost och dusch)
Morgonpromenad
Massage 10.30
Ringa några samtal (som att byta vårdcentral, ett bankärende åssåvarenåtmer jag minns inte just nu)
Laga extra mat när jag gör lunch/middag så att det blir ett par lådor till frysen också

Ja, det var väl det jag har på min agenda. Där emellan ska det in lite tupplurande också, inte helt oviktigt!


Nu blir det lite soffmys. F har varit ute och sprungit en vända på kvällskvisten, jag är inte alls avundsjuk... :-P Det dröjer ett tag innan jag kan springa. Men det är en av sakerna jag verkligen längtar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0